(24. dubna 2022)
Opět se překulil měsíc a nastalo další základní kolo Notování. Zdá se mi ale, že v „kvazinormální“ podobě, když si odmyslím jednoho až bohužel příliš mocného a mocichtivého paranoidního ruského zmetka a jeho nohsledy. Dá to sice dost úsilí, ale jde to, protože je naštěstí na koho se tady koukat, koho poslouchat a s kým si poklábosit.
Zahájil Josef Trejbal. Zaujal mně název jeho první skladby, Čtvrtý čuník. Inu, proč ne. Vysvětlení podal hned v první sloce. Intuitivně jsem pomyslel na Jarka Nohavicu a nebyl jsem čirou náhodou daleko od pravdy. 87 shrnula rok 1987. Následovaly Je jenom jedno místo, kde stojí za to čekat, a to je Silent Hill a Archivní. Nápady docela dobré, leč podání už nesneslo příliš vysoká kritéria. Intonace, vokalizace a artikulace jsou nutným předpokladem zpěvu a předvedený výkon tenhle předpoklad bohužel příliš nenaplnil. Autorsky zajímavé. Interpretačně zklamání. Sorry.
Kateřina Hajná je z Budějc, tedy z Českých Budějovic. Nasadila na poetickou notu písní Jana a pan Samota a nezačala špatně. Zaujala mě. Zkusila ale naneštěstí v songu The River angličtinu. Ač tímto jazykem vládnu velmi bídně, s melodií a dikcí této řeči neměla předvedená interpretace téměř nic společného. Lépe je zpívat mateřštinou. To potvrdila následující skladbou Začátek. Příjemná barva hlasu a celkově pohodový dojem. Končila písní Tančící Bella a předvedla, že se nenechá rozhodit drobnou chybkou, když se napoprvé nepovedl začátek. Dobré. Dost dobré, až na ten neplatný pokus o angličtinu.
Vildu Roubíčka mám rád jako člověka. Taky konstatuju, že se muzikantsky postupně podstatně zlepšuje. Dokladem toho jsou i písně Jitřenka a Vysoká hra nízké úrovně. Solidní. My Friend byla ve srovnání s předchozím pokusem o angličtinu výrazně angličtější. Leč taky to ještě angličtina nebyla. Finálovka Dvojí smích by si asi zasloužila transponovat melodii trochu výš. V hlubších partiích to byla totiž trochu křeč. Celkově však Vilda roste. Jen tak dál.
Skončil blok písničkářů a následovaly „vícečlenné ansámbly“.
Kapelu VilMa jsem zaznamenal loni na Portě v Řevnicích. Líbili se mi tam. Kruhy na vodě zahájily křehce jejich blok. Nebylo to zlé. Jedna páteční měla jinou šťávu. Kráčející baskytara hrnula skladbu vpřed. Inu jo. O malé holčičce toho jména se zpívá v bluesovaté písni Luisa. Závěrečná Dobrá zpráva mi zněla mým oblíbeným rytmem bossanovy. Bohužel, bossanova se v jejím rytmu moc neprojevila a navíc „pantomimické mávání rukou vyzbrojenou nějakým drastidlem“ mimo záběr mikrofonu je na prd. Bohužel to dělá spousta lidí. Do studia s nimi a na „trestnej poslech“. Ale jo, jinak vcelku dobré, dost dobré.
Petr Vašina a Míša Mádlová jsou už ostřílení harcovníci. Nezklamali. „Ošlehanost větry jevišť“ je znát a málokdy se neprojeví. Líbili se mi. Ať to byla Chladná je noc, či Dobrá káva, modrá košile, nebo Přistižen v tom, bylo to „řemeslo“. Solidní, dobré. Uzavřeli vystoupení skladbou Kam můžem dojít spolu. Jo, dobré.
Choroši jsou mi už dlouho milými muzikanty. Je to podle mě vesměs povedený trampský humorný sound. Začali Pod parou a začali svižně, jak je jejich zvykem. Pohoda, a jak říká jeden z mých kamarádů i já „Žádná panychida za pochcípaná housátka“. Balada Děvče na osadě je čirá trampírna. S příběhem a s „poučením“. Paráda. Ve stejném soundu zazněla Zase mě čeká vandr o „povinném trampingu s milovanou dívkou“. Velryba potvrdila jejich charakteristický styl. Dost dobré. Potěšili mně. Moc.
Následovala standardně přestávka a pak vystoupení hosta, kterým dnes byl Pavel Petran s kapelou. Opět ostřílená parta. Pohoda, nadhled, lehkost. Co o nich psát? Je lepší si jejich vystoupení užít. Jděte si je poslechnout, když narazíte na jejich koncert. Stojí to za to.
Howgh Balík